Google’da üst sıralara çıkmak ya da Google’da ilk sayfada çıkmak elbette son derece önemli, bu konuda oldukça fazla soru alıyoruz. Bu soruları ve yanıtlarını sizlerle paylaşarak Google ilk sayfa ve Google Arama ile ilgili bir bilgi bankası sağmayı umuyoruz. Eğer sorular arasında sizin ki yoksa, yorum yaparak bize iletebilirsiniz.
Web Sitesi Google’da Çıkmıyor, Neden ?
Web sitenizin Google’da çıkmadığını nasıl anladınız, öncelikle buna bakalım? Eğer, çıkmak istediğiniz kelimeyi yazıp arama yaptıysanız ve kendinizi göremediyseniz, bu çıkmadığınız, listelenmediğiniz anlamına gelmiyor. Sadece istediğiniz yerde, belki de ilk sayfada çıkmıyorsunuzdur. Google Arama Konsolu‘na web siteniz doğru şekilde eklendiyse, hangi sayfanız ve hangi anahtar kelimeler ile kaçıncı sırada listelendiğinizi en hızlı şekilde öğrenebilirsiniz. Eğer gerçekten listelerde yoksanız, web tasarım aşamasında Google botları engelleyen bir hata yapılmış olabilir. Bu konuda dijital ajansınıza başvurun. Daha detaylı bilgilerin yer aldığı yazımızı okumak için tıklayın.
Blog Yazmak Google Sıralamasını Etkiler Mi?
Google içerik seviyor ve içerik sizinle hedef kitleniz arasındaki yegane bağdır. Dolayısıyla web sitenizdeki kaliteli blog içerikleri de sıralamanızda etkili olacaktır. Yalnız rastgele blog içerikleri değil, markanızın pazarlama hedefleriyle uyumlu, hedef kitlenizin sorularını yanıtlayan, bilgi veren, orijinal ve ziyaretçinizin sayfada kalış sürelerini olumlu yönde yükseltip, iyi kullanıcı deneyimleri sunan içerikler tercih edilmelidir. Kısacası arayan bulur, eğer aradığı şey siz de varsa sizi de bulabilir.
Web Sitesi Hızının Google Sıralamasında Etkisi Var Mıdır?
Evet kesinlikle vardır ve çok önemlidir. LCP, CLS ve INP adı altında bir takım önemli web verileri ile ilişkilidir. Google tarafından web siteniz bu verilerle değerlendirilir. Bunlarla ilgili temel analiz ve izlemeler Google Arama Konsolu üzerinden web siteniz için yapılabilir, hatalar ya da iyileştirme önerileri varsa, düzenlemeler sonrası ilgili sayfalar tekrar Google değerlendirmesine gönderilir. Ya da daha farklı SEO ve ölçüm araçlarıyla bu analizleri yapıp web sitesi performansınızı iyileştirme yönünde çalışmalar yapılabilir. Bu konuda bir SEO Ajansı ya da SEO danışmanından destek alabilirsiniz.
Meta Açıklamalar (Meta Descriptions) Arama Sonuçlarını ve Google Sıralamasını Etkiler Mi?
Google, 2009 yılında meta açıklamalarının sıralama faktöründe artık bir yeri olmadığını resmi olarak duyurdu. Bu açıklama META Keywords Tag diye bilinen ve sayfa kodlarına iliştirilen, web sayfasındaki içeriğin anahtar kelimelerine dair bilgi veren bölüm ile ilgiliydi. Şimdi Google doğrudan içeriği ayrıntılı şekilde okuyor. Yani web sayfanıza META Keyword ile anahtar kelime eklemiş olmanızın bir önemi artık yok. Fakat halen dolaylı yoldan önemi olan META Açıklamaları var; META Title, META Description, META Robots geçerliliğini ve önemini korumaya devam ediyor. Web sayfanızın başlığı ve açıklaması kullanıcı ilgisi açısından trafiğiniz ve arama sonuçlarındaki performansınız ile yakından ilişkili. Bu bölümler, bilinen kullanıcı istatistiklerine göre özenle düzenlenmeli ve takip edilmelidir. Arama motoru botları ile web sayfanız arasındaki ilişkiyi düzenleyen META Robots ise doğru kullanılmadığında Google sonuçlarında hiç yer almamanıza sebep olabilecek bir META açıklamadır.
Web Sitemdeki Görseller ve Videolar Google Sıralamasını Etkiler Mi?
Google web sitelerine yönelik taramaları yaparken sadece metinleri değil, görsel ve video içeriklerini de taramaktadır. Arama Konsolu’na son zamanlarda web sitelerinin video içeriklerine ait dizinlemenin ayrıca izlenebileceği bir bölüm de eklendi. Google’da arama yaptığımızda üstteki sekmelerde Görsel, Video, Kitaplar, Alışveriş vb sekmelerini de kullanıcı tarafında görmekteyiz. Özetle web sitenizde yer alan metinler dışındaki bir çok içeriğin bulunurluğunuz üzerinde etkisi vardır.
Youtube Kanalı Google İlk Sayfa’da Etkili Midir?
Google aramalarında youtube kanallarından bazı içeriklerin arama sonuçlarının arasında listelendiğini görüyoruz. Dolayısıyla web sitenizin içerikleri ile Google’da istediğiniz yerde listelenmemiş olsanız bile kanalınızın performansı ve içerik kaliteniz dolayısıyla youtube videolarınız ile Google sayfalarında yer alabilirsiniz. İçerik uygunluğunuza göre web sitenizin metin içeriklerine ek olarak video içerikleri de markanız, işiniz için önemli bir dijital çalışma olarak düşünebilirsiniz. Ayrıca Youtube’un artık bilgi edinme kaynağı olarak kullanıldığı günümüzde Google arama listelerine yönelik SEO çalışmaları yapılırken eş zamanlı olarak Youtube için de çalışmalar yapılması markanız için önemli olabilir.
Google Arama’da Sadece Web Sitesi Mi Çıkar?
Arama sonuçlarını tetikleyen listelenme etkili elemanı; öncelikle web sitenizin orjinal metin içerikleridir. Ama arama sonuçlarında görseller, web siteniz ve youtube kanalınız üzerindeki video içerikleriniz, Google Benim İşletmem – Google Haritalar kaydınızla da yer alırsınız. Dolayısıyla arama motoruna yönelik çalışmalar yapılırken bunlar da dikkate alınmalıdır. Sizi bulmalarını istediğiniz hedef kitleniz için doğru türde içerik organik arama trafiğinizi bu kanallar üzerinden artırabilir. Bazen metin tabanlı arama sonuçlarında zayıf olsanız bile youtube üzerindeki doğru ve zamanında paylaşımlar size avantajlar sağlayabilir. Yine bulunduğunuz bölgede bazı aramalara yanıt vermesi açısından Google Haritalar’da yer alıyor olmanız da oldukça önemlidir.
Google Sıralamasını Hangi Faktörler Etkiler?
Google sıralamasını özgün ve kaliteli içerik, teknik seo, backlink, kullanıcı deneyimi ve yerel seo etkiler.
İşletmenizin Google İlk Sayfa Süresi Sona Ermiştir?
Öncelikle bu ifadenin bir dijital dolandırıcılık dalgasına ait olduğunu belirtelim, şurada haberi var. Google İşletme, Google Haritalar ya da Google Arama kapsamında böyle bir ilk sayfa süresi yoktur. Listelenme sırasını belirleyen yüzlerce kriter vardır ve bir şekilde SEO, SEM vb yöntemler ile belli aramalarda ilk sayfada yer almışsanız bu durum zaman içerisinde rakiplerinizin aynı yöntem ve çabaları ile değişebilir. Hangi anahtar kelime ve sayfanız ile nerede hangi sürelerde yer aldınız ve ne kadar yükseliş gösterdiniz bunu da size SEO konusunda destek aldığınız kişiler ya da dijital ajansınız söyleyebilir.
Google’dan Arıyoruz, Firma Bilgileriniz Silinecek?
Yine bu da bir dijital dolandırıcılık dalgasıdır. Özellikle Google Benim İşletmem ve Google Haritalar üzerinden bu şekilde bir ifade ile sizinle temasa geçiliyorsa inanmayın. Google Benim İşletmem (Google Haritalar) yönetim ve sahipliği sizdeyse herhangi bir işlem ile bunu güvenmediğiniz kişilere teslim etmeyin. Eğer arayan kişilere inanıp, firma onayınız için size sms, arama ya da posta ile gelen onay kodunu iletirseniz Google Benim işletmem yönetimini korsanlara devredebilirsiniz. İşte o zaman firma bilgileriniz haritadan silinebilir, değiştirilebilir ve zarara uğrarsınız. Google hizmetlerinden olan Google Haritalar ve Google Benim İşletmem konusunda bilginiz yoksa bu konuda güvenilir bir dijital danışmanlık almayı düşünmelisiniz.
Web Sitemi Yeni Yaptırdım Hemen Google İlk Sayfada Çıkar Mıyım?
Google Arama Konsolu ve web siteniz doğru şekilde yapılandırıldıysa ve dünya üzerinde sizinle ilgili ürün ve hizmeti sadece siz sunuyorsanız, bu konuda o ürün ve hizmete dair bir arayış da varsa hemen ilk sayfada yer almayı bekleyebilirsiniz. Yine de, Google ile ilişkiniz düzenli şekilde takip edilmeli ve performansınız izlenmelidir dünya da tek siz olsanız bile bu arama motoru sizi sevmezse çıkamazsınız. Neyi sevip sevmediğini söyler. Belki de 70 tane rakibiniz arasından en çok sizi sevecek. Konuyu sevgiye bağladık ama Google’da aranıp bulunmak son derece teknik ve sabır isteyen tek seferlik değil sürece tabi bir işlemdir. Sadece web siteniz olması bulunabilmeniz için yeterli olmayabilir ama evet önemli bir adımdır.
Ücret Karşılığı Üst Sıralara Yükselebilir Miyim?
Web siteniz ücret karşılığı Google tarafından üst sıralara çıkarılmaz. Bir yere üst sıra ödemesi yaparak da işlem yapılmaz. Arama motoru optimizasyon (SEO) çalışmaları ile zaman içerisinde yükseliş hedeflenebilir ama oldukça karmaşık bir konudur. Bu çalışmaları yapan kişi ya da ajanslara emeklerinin karşılığında ödeme yaparsınız ama bu o çabanın karşılığıdır, üst sıraların değil. Doğru SEO çalışmaları ile sıralamada yükseliş temin edilebilir.
Google Üst Sıraların Sahibi Kimdir?
Yüzlerce işletmenin, binlerce ürün ve hizmetin olduğu dijital dünyada Google ilk sayfada yer alanları saydınız mı, 15 – 20’yi geçmez. İlk sayfanın gerçek sahibi Google’dır. İlk sayfanın en üstü Google ADS hizmeti üzerinden reklam verenlere ayrılır. Bu alanda 3-4 işletme için yer vardır ve onlarca işletme elbette bütçesi oranında orada reklam ile kendine dönüşümlü şekilde yer bulabilir. Reklamlardan hemen sonra ise organik ve reklamsız listeleme yer alır. Burada yer alışı da Google Arama teknolojisi belirler ve yüzlerce kriteri vardır. Google Arama Merkezi‘nde Google Arama’nın nasıl çalıştığına dair detaylı bilgi bulabilirsiniz. Organik sonuçlar denilen alanda yer almaya dair kriterler takip edilip web siteniz için düzenli optimizasyon çalışmaları SEO adı altında yapılabilir ve böylelikle reklam dışındaki bu yerlerde, arama sonuçlarında listelenebilirsiniz. Belki de ilk sayfada . . .
Benim Hemen Google Üst Sıralarda Olmam Lazım, Nasıl Yapalım?
En hızlı yolu reklam. Yani Google ADS ile Search Engine Marketing (Arama Motoru Pazarlaması) işlemine başlamaktır. Yalnız bu işlemin bile Google ADS tarafında bir öğrenme ve optimizasyon sırası vardır. Seri ilan sayfalarına reklam vermek gibi bugün ara yarın çık beklentisi anlamsızdır. Dijital pazarlamayı düşündüğümüzde bu şekilde salt Google odaklı acele bir yaklaşım stratejiden uzaktır ve riskli bir hamledir. Dinleyip, inanacağınız bir ekip ile sabırlı bir çalışma tavsiye ederiz.
Google Bizi Arar Mı?
Evet Google sizi arayabilir. Neden ve nasıl aradığına dair şurada detaylı bilgiler yer alıyor. Ama dikkat ! Biz Google’dan arıyoruz deyip sizi dolandırmaya çalışanların sayısı maalesef ülkemizde bir hayli fazla. Google onlar kadar sizi sık ve ısrarlı aramaz. Google tarafından aramaların çoğu eğer Google ADS gibi belirli bir takım hizmetlere yönelik randevulu arama talep etmediyseniz otomatik yapılır. Bu aramalar bilgi güncellemeye yöneliktir. Örneğin çalışma saatleriniz ya da verdiğiniz hizmetlere dair teyid amaçlı sorular yer alır. Herhangi bir hizmete kayıt olmanız, ödeme yapmanız ya da kişisel bilgiler vermeniz talep edilmez. Eğer bu tür aramaların tekrarını istemiyorsanız da görüşme sırasında bildirip bir daha aranmamayı tercih edebilirsiniz.
Google Yerine Başka Arama Motorlarında Yer Almalı mıyım?
Google yerine başka arama motorlarında yer almak isteyebilirsiniz ama arama motoru denilince herkesin aklına Google geliyor ve pazarı o domine ediyor. Google’ın pazar payı %90 civarındadır. En yakın rakiplerinden Bing % 4, Yandex %2 pazar payına sahiptir. Böyle bir gerçek varken Google ile ilişki kurmayacağım ama arama motorları üzerinden trafik istiyorum demek pek gerçekçi bir talep değil . Diğer arama motorlarının da (Bing, Yandex) yaygın olduğu ülkelerde o arama motorlarına yönelik çalışmalar yapabilirsiniz. Örneğin Rusya hedefli hizmet veren işletmeler Yandex’in %70’lik Rusya pazar payı dolayısıyla çalışma hedeflerinde ilk sıraya Yandex’i koyabilirler ama bir çok ülkede Google olmadan organik ve reklam ile gelen arama motoru trafiğini konuşmak çok anlamsız olacaktır.