E-Ticarete nasıl başlayabilirim sorusu bugün bir çok girişimci için en çok merak edilenler arasında. Biz de bu yazımızda bu soruya kısa ve hızlı yanıtlar vermeyi amaçlıyoruz.
E-Ticaret Nedir?
E-Ticareti, konum ve zamandan bağımsız olarak bir ürünü ya da hizmeti dünyanın her noktasında satabilmek olarak tanımlayabiliriz.
Kuantum fiziği ile e-ticaret ! Korkmayın oraya girmeyeceğiz ama e-ticarete nasıl başlayabilirim derken, ticaretin temel gereksinimlerini yok saymadan disiplinli bir süreci göz aldığınızı düşünüyoruz.
E-ticaret, ürün ve hizmetlerinizin internet boyutunda satışı da denilebilir. Gelişen bilişim ve teknoloji ile birlikte, e-ticaret her ölçekteki işletme için kurulması gereken bir sistem olmuştur. Kendi işini kurmak ve fiziksel mağazayı internete taşıyıp online satış yapmak, birçok girişimci için iş planında ilk sırada yer almaktadır. Peki, e-ticarete başlamak için güçlü ama küçük adımlar nasıl atılır?
E-Ticaret İçin Atılacak Adımlar
E-Ticaret için İlk Adımlar
“İnternette her şey satılır” düşüncesi doğru mudur? Evet bir bakıma doğrudur, fakat bu noktaya ulaşabilmek için öncelikli olan e-ticaret sistemini kurabilmek ve sistemin uygulama sürecini iyi planlamaktır. Bu sistemin kurulum aşamasından sonra pazar araştırması yapıp kategori, ürün ve hizmet taleplerini inceleyip belirlemek ve rekabet analizini doğru yapmak gerekir. Pazar araştırması yaparak hangi ürün ile hizmetlerin talep gördüğünü ve rekabet durumunu inceledikten sronra hedef kitleyi tanımak, dizayn etmek, ihtiyaçlarını belirlemek, çözüm odaklı hizmet sistemini kurmak başarılı bir e-ticaret işinin temelini oluşturur. Bu süreçte, ürün tedarikçilerini seçmek ve lojistik süreçlerinizi planlamak da son derece önemlidir.
E-Ticaret için Sonraki Adımlar
Sonraki adım ise bir e-ticaret platformunu seçmektir. Bu platform özel yazılım ile web siteniz, e-ticaret yazılımı ile web siteniz ya da e-ticaret pazaryeri tercihleri ile olabilir. Popüler pazaryeri platformları, kullanıcı dostu arayüzleri ve hazır ödeme altyapıları ile işinizi kolaylaştırıcı çözümler sunuyorlar. Hangi platformla başlarsanız başlayın, kullanıcı dostu arayüz tasarımı, müşterilerin alışveriş deneyimini doğrudan etkiler. Güvenli ödeme sistemlerinin varlığı ve mobil uyumlu tasarımlar, müşteri memnuniyeti sağlamak için kritik öneme sahiptir ve satışlarınızı artıran unsurlardandır. Pazaryeri mağazanıza ve web sitenize doğru hedef kitleden trafiğin sağlanması için de dijital pazarlamanın kullanılması, sosyal medya kanallarının kurulumu ve etkili kullanımı da önemli bir noktadır.
Pazaryerin’de E-Ticaret
Çoğu e-ticaret girişimcisinin başlarken önce pazaryeri platformları ile başladığını biliyoruz. E-ticaret, ülkemizde ve dünyada ‘’hızla büyüyen’’ kavramını aşıp ticaretin everesti noktasına ulaştı. Online alışverişin kolaylaşmasıyla birlikte, hem yurtiçi hem de yurtdışı pazarlarında satış yapmak isteyen şirketler için büyük fırsatlar ortaya çıktı. Sadece e-ticaret sistemi kurup saha ticareti operasyonlarını kapatan şirketleri daha çok duymaya başladık. Ticaretin internet ve saha noktasında geldiği son noktayı, operasyonel ve sistemsel farklılıkları incelediğimiz blog yazımızı ayrıca paylaşacağız. Bu bölümde sıklıkla ve öncelikli tercih edilmesi dolayısıyla e-ticaret pazar yerlerinde başarılı bir şekilde satış yapmak için dikkat edilmesi gereken noktalara genel olarak değinmek istiyoruz.
Pazaryeri e-ticaretine başlamak için uygun bir destek arıyorsanız şuraya da göz atın.
E-Ticaret’te Pazaryeri Avantajları
E-ticaret pazaryerleri, hem yeni başlayanlar hem de deneyimli işletmeler için birçok avantajlar sunar:
- Hazır Alıcı Kitlesi: Amazon, eBay, Trendyol, ve Hepsiburada gibi yurtiçi ve yurtdışı platformların milyonlarca aktif kullanıcısı bulunur. Bu sayede yeni bir alıcı kitlesine ulaşmak daha kolay hale gelir. Daha sonra detaylı bir analizini yapacağımız ‘’pazaryeri özel müşteri kitlesi’’ nin oluştuğunu da not düşmeliyiz.
- Güvenilirlik: Pazaryerleri, işletmelere müşteriler nezdinde daha fazla güven sağlar. Bilinen bir platformda satış yapmak, alıcıların çekinmeden alışveriş yapmasına olanak tanır.
- Lojistik ve Ödeme Kolaylıkları: Birçok pazaryeri, kargo yönetimi ve ödeme alma gibi operasyonel detayları satıcı adına yönetir.
Yurtiçi Pazaryeri Platformlarında Satış Yapmak
Yurtiçi pazaryerlerinde satış yapmak, işletmeler için önemli bir adımdır. Bu pazarlar, yerel tüketicilere hızlı ve etkili bir şekilde ulaşma imkânı sunar.
- Doğru Pazaryeri: Ürün ve hizmet yapınıza göre pazaryeri stratejisi belirlenmelidir. Hangi pazaryeri sizin için daha iyi, her pazaryeri olmam gereken yer mi, sadece bir kaç pazaryerinde olsam yeterli mi? gibi soruları yanıtladığımız ayrı bir blogda detayları paylaşacağız. Ama doğru pazaryeri tercihinin oldukça önemli bir adım olduğunu unutmayın.
- Ürün ve hizmet Analizi: Yetkili satıcısı olduğunuz ürün ya da hizmet grubu için pazardaki rakipler incelenmeli fiyat, kalite ve müşteri yorumları gibi kriterler analiz edilmelidir. Üreticisi olduğunuz ürün grubu içinde kategori kapsamı içinde yer alan benzer ürün ve hizmet analizi yapılmalıdır.
Yurtdışı Pazaryeri Platformlarında Satış Yapmak
Üzerine kitap yazılması gereken bir konu; Uluslararası e-ticaret pazarlarına açılmak. İşletmeler için gelirlerini artırmanın ve markalarını dünyaya tanıtmanın en etkili yoludur.
- Hedef Pazar Seçimi: Global Pazaryerleri arasında yer alan Amazon, eBay, Etsy ve Alibaba gibi uluslararası pazaryeri platformlarında yer almak, dünya çapında müşterilere ulaşmanıza yardımcı olur. Yurtiçi pazaryeri bölümünde yer alan ‘’doğru pazaryeri’’ bölümüne ek olarak satış yapılacak hedef ülkeler belirlenmeli ve bu pazarların tüketici davranışları, talep edilen ürün/hizmet konusunda da ayrıca araştırma yapılmalıdır.
- Dil ve Yerelleştirme: Ürün açıklamaları ve müşteri hizmetleri hedef pazarın diline uygun şekilde yerelleştirilmelidir.
- Gümrük ve Vergi Prosedürleri: Yurtdışına satış yaparken, gümrük vergileri ve lojistik maliyetler hesaplanmalıdır.
- Belgelendirme: Satılacak ürüne göre uygun belgelendirme çözümleri, örneğin FDA belgesi ya da yurt dışı e-ticareti için gerekli belgeler temin edilmelidir.
Yurtiçi ve yurtdışı e-ticaret pazaryerlerinde başarılı bir şekilde satış yapmak, doğru stratejiler ve etkili bir planlama ile mümkün. Hedef pazarları iyi analiz etmek, kaliteli ürün sunumu yapmak ve müşteri memnuniyetine önem vermek bu sürecin en önemli temel taşlarıdır.
E-Ticaret Web Sitesi
Üzerine kitap yazılması gereken diğer bir konu: Kendi web sitenizden e-ticaret ile yurtiçi ve yurtdışındaki müşterilerinize doğrudan ulaşabilir, markanızı daha etkili bir şekilde anlatabilirsiniz. Web siteniz üzerinden satış yapmak, komisyon maliyetlerini azaltırken müşteri deneyimini de tamamen kontrol etmenize olanak tanır. Kullanışlı bir web tasarımı, web sitenize uygun trafik hedefli dijital pazarlama, uygun hızlı ödeme seçenekleri ve mobil uyumluluk, başarılı bir online mağaza için vazgeçilmez unsurlardır. Bu arada kendi web stenizin varlığı pazaryeri e-ticaret platformlarında olmayacağınız anlamına da gelmez. İkisi beraber stratejik olarak planlanabilir.
E-Ticarette Süreklilik ve E-Ticaret Danışmanlığı
E-ticarete başlamak, dijital evrende iş yapmak girişimciler için heyecan verici bir adım. Başarılı ve sürekli bir e-ticaret sistemi kurmak için doğru stratejiler ve planlamalar gereklidir. E-ticaret danışmanlığı, e-ticaret platformları ve online satış alanındaki deneyimiyle işletmelere, satışlarını artırma, dijital pazarlama stratejileri oluşturma ve platform entegrasyonları sağlama konusunda rehberlik eder. Web sitesi ile eş zamanlı Amazon, Trendyol, Hepsiburada gibi pazaryerlerinde mağaza açarak, sosyal medya destekli doğru SEO ve reklam stratejileri ile görünürlüğünüzü artırabilir, yurtiçi ve yurtdışındaki potansiyel müşterilere daha hızlı ulaşarak hedef kitlenizi dünyanın her noktasında oluşturabilirsiniz.
Ürün ve hizmeti aynı zaman noktasında, sonsuz değişkenli konumlandırmak; ticaretin internet noktasını bilimsel düşünce ile sistemleştirmek ve uygulamak, kitaplığımızda kuantum fiziği ile e-ticaret konulu kitapları aynı rafta buluşturabilir.
Media Felix / E-Ticaret Atölyesi / Yunus Topaloğlu