Bu yazımızda Yandex Kurumsal Mail hakkında merak ettiklerinizi ve son zamanda gerçekleşen değişiklikleri değerlendireceğiz. Yandex’te neler değişti, Yandex Kurumsal Mail Ücretleri, Yandex’te işletmenizin kısıtlaması nasıl kaldırılır ve Yandex 360 ile Google Workspace karşılaştırması hakkında bilgiler bulacaksınız.
- Yandex Kurumsal Mail'de Neler Değişti?
- Yandex Kurumsal Mail'i Türkiye'den Kullanan Hesaplar Ne Olacak ?
- Türkiye'deki işletmeler ve Yandex Kurumsal Mail?
- Yandex Kurumsal Mail Ücretli Mi?
- Peki Madem Ücret Ödeyeceğiz, Yandex mi? Google mı?
- Yandex Ücretsiz Versiyonda Neler Bulunuyordu?
- Yandex Kurumsal E-Mail Nasıl Yönetilir ?
- Yandex 360 Kurumsal Mail'de Sorunlar Nasıl Çözülür ?
- Yandex Kurumsal Mail Hizmetinin Alternatifleri Var Mı?
Yandex Kurumsal Mail’de Neler Değişti?
Kurumsal Mail hizmeti veren firmalar arasında ücretsiz seçeneği ile uzun süre firmalara kurumsal mail çözümleri sunan Yandex, 2020 başlarında ücretli sürümlerini duyurmaya başlamıştı, 2022 yılı Temmuz ayında yeni ücretsiz kurumsal mail kayıt imkanı durduruldu.
Eğer Yandex Kurumsal Mail’i Türkiye’den kullanıyorsanız ücretsiz kullanmaya devam edebilirsiniz. Yalnız bazı kısıtlamalar ile karşılaşma olasılığınız var. Bu konuda neler yapabileceğinizi yazımızın ilerleyen bölümlerinde anlattık.
Yandex Kurumsal Mail’i Türkiye’den Kullanan Hesaplar Ne Olacak ?
Yandex Kurumsal Mail’in ücretsiz versiyonu durdurması ve tamamen ücretli sürümlere geçmesiyle birlikte Türkiye’den bu hizmeti yıllardır kullanan işletmeler bazı kısıtlamalar ve ekrana gelen aşağıdakilere benzer mesajlar ile karşılaştılar.
İşletme Kısıtlaması Mesajı?
3 mail hesabından fazla kullanıcısı bulunan işletmeler aşağıdaki mesajla karşılaştılar. İşletmenize 3 kişiden fazla çalışan eklemek istediğinizde, yani 3’ten fazla mail hesabı açmak istediğinizde görüntüleme (view-only) moda geçeceğiniz ve hesabınıza yeni çalışanlar ekleyemeyeceğiniz belirtiliyor. Görüntüleme modu ile ilgili detaylı bilgi şuradan görülebilir.
Kullanamayacağınız Özellikler ve Görüntüleme Modu
Yandex Kurumsal’da görüntüleme moduna geçtiğinizde çalışan ekleme(mail hesabı açma), yeni bir domain(alan adı) bağlama) gibi işlemleri yapamayacaksınız.
Değişikliklerden Kimler Etkilendi?
- Kurumlar için Yandex 360’ı ücretsiz kullanan tüzel ve gerçek kişiler.
- Daha önce “Kurumlar için Mail” ürününü kullanmış olan kişiler.
- Kurumlar için Yandex 360 servislerini kullanan şahıs şirketleri.
- Daha önce Yandex Connect servisine bağlı olan kullanıcılar.
Değişikliklerden Kimler Etkilenmeyecek?
- Yönetici ile birlikte en fazla 3 kullanıcısı olan kurumlar değişiklikten etkilenmeyecek.
- Yerleşik olmayan statüsüne sahip kurumlar.
- Servislere bağlanmak için ortaklık programını kullanan kurumlar.
- Kampanya şartları kapsamında okul ve okul öncesi devlet eğitim kurumları.
- Sosyal kurumlar siciline dahil olan ve daha önce Kurumlar için Yandex 360 servislerini ücretsiz olarak kullanmış olan kar amacı gütmeyen kurumlar. Eğer kurumunuz bu kategoriye dahilse, özel formu doldurun.
- Postaları ilgili portalın kişisel hesabına bağlı olan kullanıcılar.
- Yazılı bir sözleşmenin (teklif değil) yapıldığı kurumlar.
- Bir kurumun içinde olsalar dahi “[email protected]” gibi posta kutusuna sahip kullanıcılar.
- Aktif olarak Yandex 360 Premium’a sahip kullanıcılar.
Türkiye’deki işletmeler ve Yandex Kurumsal Mail?
Daha önce Yandex Kurumsal Mail kullanmadık yeni hizmet alacağız !
Kurumsal Mail’i daha önce kullanmadınız ve yeni hizmet almayı düşünüyorsanız şu sayfadaki paketlerden birini seçip devam edebilirsiniz.
Türkiye’den Yandex Kurumsal Mail’i kullanıyoruz ama kısıtlama ile karşılaştık!
Yandex Kurumsal’ın eski kullanıcısı olarak işletmeniz Türkiye’de ise ücretsiz versiyonu kullanmaya devam edebilirsiniz. Yukarıda değişikliklerden kimler etkilenmeyecek bölümünde bahsedildiği gibi Türkiye kullanıcıları yerleşik olmayan işletme statüsüne giriyor ve bu işletmeler hizmeti kullanmaya devam edebilirler. Tabi eskiden olduğu gibi ücretsiz versiyona tanına kotalar geçerli olacaktır.
Yalnız ekranda beliren bazı kısıtlama mesajlarınız varsa Yandex Kurumsal Desteğe kurum profil kimliğiniz ile birlikte aşağıdakine benzer bir mesaj atıp kısıtlamanın kaldırılmasını istemeniz gerekir. İşletme(kurum) kimliğinizi burayı ziyaret ederek görebilirsiniz.
[email protected] e-mail adresine “We are using Yandex Business Email from Turkey but we encountered some restrictions. Could you please check and remove our restriction?” ya da “Мы используем корпоративную почту Яндекса из Турции, но столкнулись с некоторыми ограничениями. Не могли бы вы проверить и снять наше ограничение?” şeklinde yazabilirsiniz.
Yandex Kurumsal Mail Ücretli Mi?
2022 Temmuz ayında Yandex’e sormuştuk. Yandex Kurumsal Mail artık ücretli mi diye. Yandex destek ekibi limitleri olan ücretsiz versiyona kayıt imkanının artık yeni kullanıcılar için kullanımda olmadığını söylemişlerdi. Evet Yandex Kurumsal Mail artık ücretli. Google tarafında da kurumsal mail ilk başladığında ücretsizdi, daha sonradan Google’da bu hizmeti aşamalı olarak ücretlendirdi ve detaylandırdı.
Yandex Kurumsal Mail Ücretleri
Yandex Kurumsal Mail için Google Workspace ve diğer kurumsal e-posta hizmetlerinde olduğu gibi kullanıcı başına aylık bir ücret söz konusu. Yandex kurumsal mail paketlerinin güncel durumunu şuradan görebilirsiniz.
2023 yılı itibariyle kullanıcı başına yandex kurumsal mail ücretleri aşağıdaki gibiydi. Yandex Disk üzerindeki kota ve diğer özellikler paketinize göre değişiyor.
Peki Madem Ücret Ödeyeceğiz, Yandex mi? Google mı?
Kurumsal e-posta hizmeti tek başına talep görmüyor, bulut disk alanı, ortak takvim, online toplantı ve diğer bazı dijital hizmetler ile birlikte belirli işletme ihtiyaçlarına çözüm olarak Google’da Google Workspace, Yandex’te Yandex 360 olarak sunuluyor. Bu nokta da mobil ortamlar da düşünüldüğünde Google’ın piyasayı yönlendirdiği ve büyük paya sahip olduğu bir gerçek. Bunun yanısıra Yandex hizmetleri de son zamanlarda toplantı ve disk yetenekleri ve paralelinde bu hizmetler ile entegre mobil uygulamaları ile hatırı sayılır çıkışlar yapıyor. Kapsamlı bir değerlendirme ancak kullanıcı verileri ve tercihleri üzerinden farklı bir incelemede yapılabilir. Biz ekip olarak her iki firmanın hizmetlerini de yıllarca kullandık ve bir sıkıntı yaşamadık. Kısaca bir kaç nokta ile değerlendirmek gerekirse;
Fiyat Performans
Google Workspace Standart Paketin fiyatı 122 TL , Yandex Standart paketin ise 469 ruble (159 TL Aralık 2024). Bir üst paket düşünüldüğünde ara bir hayli açılıyor; Google’ın 5 TB disk alanı sunan Business Plan 183 TL ve 3 TB disk alanı sunan Yandex Advanced 473 TL olarak görünüyor. Google’ın fiyat açısından avantajlı konumda olduğu görülüyor.
Toplu E-Mail Gönderme Özelliği
Yandex’in öne çıkan önemli bir özelliği toplu mail gönderebilme özelliğidir. SEND adındaki servis ile seçtiğiniz Yandex 360 paketinde belirtilen miktarlarda toplu e-mail gönderebiliyorsunuz. Bu arada işletme ya da kişisel hesaplardan hangi e-mail servisini kullanırsanız kullanın normalde toplu e-mail gönderemezsiniz. Kampanya, tanıtım vb toplu mail gönderimlerinde SPAM ve kara listelere olarak girmek istemiyorsanız özellikle bu iş için tasarlanmış bir servisi kullanmak zorundasınız.
Kullanım ve Yönetim Kolaylığı
Google Workspace kurulumu çok daha zordur ve panel kullanımı daha ayrıntılı bir arayüze sahiptir ve bazı kullanıcılara yönetim paneli daha zor gelebilir. Aslında bu durum Google’ın bazı konuları daha detaylı ve kapsamlı ele alması dolayısıyla böyledir. Yandex 360 arayüzü çok daha sade ve pratik olup kullanımı daha kolaydır.
Panel dışında webmail arayüzleri de kişisel e-mail hesaplarındaki gibidir. Her ikisi de zaman içerisinde alışılan ve kullanımı kolay bir arayüze sahiptir. Yine de konu ben filancayı daha çok seviyorum şeklindeki kişisel değerlendirmelere açık. Tercih belirtmek isterseniz yorumlardan paylaşınız.
Yandex Ücretsiz Versiyonda Neler Bulunuyordu?
Artık ücretli olan Yandex Kurumsal Mail’in vaktiyle neden bu kadar cazip olduğunu aşağıda sunduğu imkanlara göz attığınızda anlayacaksınız.
- 1000 adet e-mail hesabı
- Her bir hesap 10 gb e-mail kotası
- Anti Spam ve Anti Virüs desteği
- IMAP, POP3 Protokollerini kullanabilme
- Web Mail arayüzünden erişim ve kolay kullanım.
- IOS ya da Android Mobil Uygulama ile cep telefonları ve tabletlerden kolay arayüz ile kullanım imkanı
- Birden fazla alan adı bir hesapta tanımlanabiliyor. Yani aynı anda [email protected] ile info@firmanız2.com adreslerini aynı posta kutusunda kullanabilme.
- E-Mail hesapları arasında gruplar oluşturabilme
- Bir e-mail hesabına eş tanımlar takma adlar belirleyebilme. Yani [email protected] ile [email protected] aynı posta kutusu olarak tanımlanabilir. İkisinden ayrı ayrı e-mail gönderimi de yapılabilir.
- Kurulum sonrası e-mail hizmetlerine Admin (yönetici) atayabilme.
- Her kullanıcı için 10 gb bulut disk alanı tanımlanıp, dosyalarınız için depo alanı olarak kullanabilme.
Yandex Kurumsal E-Mail Nasıl Yönetilir ?
Yandex Kurumsal E-mail hizmeti Yandex 360 panelinden yetkisi olan (admin) kullanıcı tarafından yönetilir. Firmanıza ait e-mail adresi ve şifresi ile yetkili kişi girip Türkçe arayüz ile yönetimi sağlayabilirsiniz. Bu panelde yeni hesap oluşturma, hesap silme ya da hesabı dondurma, grupların, takımların yönetimini sağlama, yöneticilerin belirlenmesi, şifre sıfırlama, dil ve saat dilimi değişiklikleri, imap ya da pop protokollerin kullanımları, DKIM bilgileri, yeni alan adının devreye alınması ve mevcut alan adı uzantısı ile birlikte kullanımı gibi teknik işlemler yürütülebilir.
Yandex Kurumsal Mail hizmetinin nasıl yönetileceği ile ilgili Yandex tarafından sağlanan teknik döküman şu adreste Türkçe görülebilir.
Yandex 360 Kurumsal Mail’de Sorunlar Nasıl Çözülür ?
Yandex Mail için sağlanan teknik döküman ile kullanıcılar ve bilişim ekibi bir çok sorusuna yanıt bulabilir. E-mail konusunda teknik ekibe iletilen çoğu problem aslında kullanıcı kaynaklı sorunlar olup temel bazı bilgilenmeler ile çözülebilir niteliktedir. Bu konuda kullanımı ve yaşanan sorunlar ile ilgili detaylı dökümanlar Yandex tarafından sağlanmış görünüyor. İşte size faydalı bir kaç bağlantı ;
- Yandex 360- Yandex Kurumsal Mail Dökümanı
- Yandex 360 – Kurumsal Mail Sorun Giderme
- Yandex Mail Dökümanları
Kurumlar İçin Yandex Yardım ve Destek Ekibi‘de size çözüm sunabilir. Eğer bir bilişim ekibiniz varsa bu noktada bolca tembellik yapıp çözümlerin takibini de bu kaynaklar ile onlara bırakabilirsiniz.
Vaktiniz Yok ve Sorun Çözecek Teknik Bir Ekip Arıyorsanız!
Tech Lab ekibimizin özelinde bahsedecek olursak, bugüne kadar yüzlerce firmaya Yandex Kurumsal E-Mail hizmetini kurduk ve şimdiye kadar hizmet devamında Yandex’ten kaynaklı bir aksaklık yaşamadık. Web hosting ile gelen e-mail hizmeti ile kıyaslanmayacak düzeyde az sorunlu bir hizmet olduğunu söyleyebiliriz. Yine de sorun olduğunda başvuracağınız kişisel düzeyde dökümanlara sahip. Ama yine de biz uğraşmayalım diye düşünüyorsanız sizin yerinize teknik ekibimiz ücreti karşılığı bu sorunlarla uğraşır, saatlik ya da sözleşmeli zaman tayinli teknik destek sunabiliriz.
Yandex Kurumsal Mail Hizmetinin Alternatifleri Var Mı?
En büyük rakibi ve sektörün lideri Google, Google Workspace ile Yandex’in en büyük rakibidir. Bunun yanısıra Proton ve Titan da bilinen diğer kurumsal e-posta servisleridir. Avrupa’da bir işletmeniz varsa Proton’u alternatif olarak değerlendirebilirsiniz.
Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına tabi işletmeler ise KVKK ile uyumlu kurum e-posta hizmetlerini düşünmelidirler. Yandex özelindeki bu yazı dışında kurumsal-e-posta ile ilgili diğer konularda bilgi edinmek için şuradaki yazımızı tavsiye ederiz.
Media Felix / Tech Lab / Türkiye
Detaylı açıklamalarınız için teşekkür ederiz. Elinize sağlık arkadaşlar.
Ben TXT kayıtlarını yapamadım. Yardım alabilir miyim?
Web hosting firmanızın sağladığı bir hosting panel arayüzünden DNS yönetimi ile bu işlemleri yapabilirsiniz ya da hosting firmanızın destek ekibinden yardım alabilirsiniz.
Email hesabım sıfırlandıysa eski maillerime ulaşmam mümkün mü
Bu durum sıfırlama ifadenizin detaylarına bağlı. Sıfırlama sırasında ne yapıldı ? Sıfırlama diye tabir ettiğiniz işlem ile eski e-mail hesabınızı içindekileri de kapsayacak şekilde silip yeni bir hesabı tekrar açtıysanız ve yedekleriniz de yoksa eski e-maillerinize ulaşamazsınız. Sıfırlama tüm e-maillerinizi bilgisayardan silmek işlemini ifade ediyorsa belki sunucu da yedekleriniz olabilir. E-mail protokollerini iyi bilen bir uzmandan destek almanızı öneririm.
yönlendirdik çalışıyor fakat ben çalışanları yandex ana sayfası üzerinden değilde kendi alan adımız üzerinden maile login olmalarını nasıl sağlarım örnek
mail.yandex.com den değilde
webmail.alanidi.com
mail.alanadi.com gibi giriş yapmaları nasıl bir yönlendirme ile sağlarım
aramalarım sonunda buraya geldim ve kesinlikle işime yarayan bir makale oldu. teşekkür ederim