Web sitesi analizi son derece önemli bir konudur ? Raporlama ve analiz işlemleri web sitesi tasarımının öncesinde ya da sonrasında ele alınabilir. Bir web sitesi internet uzayında sadece www. ile başlayan bir adres ile ulaşıp gördüğümüz görsel ve metinlerden ibaret değildir. Tüm dünya üzerinde sürekli devinim içerisinde olan ve birbiriyle bir çok değişken üzerinden bağlı hassas bir yapıdır. Dolayısıyla ekranda hangi fotoğrafın ve metnin nerede nasıl görüneceği web sitesi ile ilgili olduğu kadar, görünenin ötesinde de web sitesini ilgilendiren bir çok konu vardır. Analizler, web raporları bir web sitesinin internet uzayındaki yerini ve değerini sayısal olarak bilmeyi sağlayan en önemli öğelerden bir tanesidir.
Web Sitesi Yaptırmak İstiyorum !
Nelere Dikkat Etmeliyim ?
İşletmenizi, firmanızı kuracaksınız ya da kurdunuz ve bir web sitesi yaptırmak istiyorsunuz. Eğer ne istediğinizi biliyorsanız ve bir planınız varsa işiniz daha kolay. Web sitesi yaptırırken elbette dikkat edilmesi gereken bir çok konu var ama en önemlilerinden bir tanesi de web sitenizin analizini, web ziyaret raporlarını tutup tutmadığınızdır ?
Web Sitesi Analiz ve Raporları ile Dijital Pazarlama İlişkisi
Bu konu sizin internet uzayında bilinir ve bulunur olmak ve ileriye yönelik pazarlama ve dijital pazarlama planlarınız için son derece önemli. Bu sebeple web sitenizi yaptırdınız ama henüz analizleme konusunda bilgi sahibi değilseniz, hizmet aldığınız dijital medya ajansınıza web sitesi analiz ve raporlama konusunda ne gibi plan ve hizmetleri olduğunu sorunuz. Eğer yeni bir web sitesi yaptıracaksanız web analizi konusunda size hizmet sunacak ajansın ne gibi çözümleri olduğunu da sorgulamalısınız.
Web Analizi, Web Siteniz Hakkında Hangi Bilgileri Verir ?
Peki görünen o ki, bu analiz işi önemli. Sonuçta ulaşacağınız bilgiler neler olacak ? Bir web analiz sistemi, analizin kimin tarafından yapıldığına bağlı olarak farklı bir çok detayı içerebilir. Öyle ki web analiz işi günümüzde uzmanlık gerektiren önemli bir meslek dalı olmuştur. Bu konuyla ilgili kısa bilgiler alabileceğiniz gibi günler süren uzun toplantılara konu detaylı bir danışmanlık da alabilirsiniz.
Temel olarak bir web analizi ile şu tür bilgileri ve yanıtları elde edebilirsiniz:
- Hedef kitlenizle ilgili raporlar alabilirsiniz;
- Web sitesinizi kaç kişi ziyaret etmiş, öğrenebilirsiniz.
- Web sayfanızı ziyaret edenleri belirli tarih aralıklarında karşılaştırmalı olarak görebilirsiniz.
- Web sitenizin aylara, mevsimlere ve saat sınıflandırmalarına göre ziyaretçi trafiğini farklı zaman dilimleri ile karşılaştırmalı görebilirsiniz.
- Ziyaretçilerin ilgi alanlarını öğrenebilirsiniz.
- Web sayfanıza gelen kişilerin yaş aralıkları ve cinsiyetleri nedir, izin verildiyse görebilirsiniz.
- Web siteniz hangi ülkelerden ve illerden ziyaretçi almıştır ? Bu ziyaretleri hangi tarih ve saatlerde almıştır ?
- Hedef kitlenizin kullandığı tarayıcı (browser), ağ bilgisi ve telefon markası raporlarına dahi ulaşabilirsiniz.
- Hangi ürün ya da sayfanız daha çok ziyaretçi almıştır ?
- Sayfa ve ürünlerinizden en çok hangileri ilgi görmüştür ?
- Sayfalarınızda ya da web sitenizde ziyaretçi kalış süreleri nelerdir ?
- Ziyaretçilerinizin çıkma, web sitesinden ayrılma oranları nelerdir ?
- Web sitenize ziyaretler, doğrudan mı , verdiğiniz reklamla mı ya da sosyal medyadan mı gelmiştir. Yine bunları gün, ay, yıl ya da yer detaylarıyla görebilirsiniz.
- Web Siteniz başka web sitelerinden ziyaret almış mıdır ? Başka web sitelerinden yönlendirme var mıdır ?
- Arama motorundan gelenler hangi anahtar kelimeler ile web sitenize ulaşmışlardır ?
- Web siteniz hangi anahtar kelimede google da kaçıncı sıradadır ?
- Herhangi bir anahtar kelimenin yada sayfanın farklı zamanlardaki performansını görebilirsiniz.
Web analizi ve raporlaması ile ilgili ulaşabileceğiniz bilgiler sadece bunlar ile sınırlı değil, ben size belki de en çok ilginizi çekebilecek olanları yazdım. Size sağlanabilecek web raporları ve analizleri inanılmaz bilgiler içerebilir.
Web Sitesi Sayaç Kodu ve BigData
Eskiden sadece sayaç vardı. Web tasarımı yapılırken böyle sayfanın altında, kenarında kıyısında kaç kişi gelmiş gösteren bir görsel olurdu. Bir kod sayesinde değişik sayaç modellerinden birisi seçilip konulurdu. Belki de işletme ve firma sahipleri için eğlenceli bir şeydi bu. Şimdi dünya çok değişti. Artık web sitesi için sayacın ötesinde çok değişkenli ve katmanlı istatistikler, analizler ve raporlar var. Yukarıda size sunulabilecek bazı bilgilerden bahsettim. Karar sizin. Ama ben olsam sunulan bu büyük bilgiyi, big data’yı kaçırmazdım. Pazarlama birimim ve satış birimlerim ile iletişim medya ajansımdan gelebilecek bu kıymetli verileri değerlendirirdim. Sayaç (counter) pazarlama anlamında size çok bir veri sağlamasa da zamanımızın web analiz ve raporları özellikle dijital pazarlamanızda çok önemli bilgiler sunabilir. Bunları strateji ve planlarınızda kullanabilirsiniz.
SEO ve Web Sitesi Analizi
Web sitenizden sağladığınız bütün bu değerli bilgiler size pazarlamanızda yardımcı olacaktır ama bunun yanısıra bu veriler SEO(Arama Motoru Optimizasyonu) hizmetleri ve işlemlerinde de kullanılan değerli bilgilerdir. Dijital dünyada web sitenizin mevcut durumu ile hedeflenen nokta arasındaki ilerlemeleri, değişiklikleri gözlemleme şansı tanır.
Sonuç olarak evet web sitesi yaptırmalısınız ve bu web sitesi ziyaretçileri ile ilgili rapor tutabiliyor olmalı. Web sitesi tek başına dijital dünyada bilinir ve bulunur olmak için yetmeyecektir. Bunu web analizi ve SEO (Search Engine Optimization) hizmetleri ile birlikte düşünmelisiniz.
Güzel bir makale olmuş gerçekten bilgilendirici ve yeni başlayan arkadaşlarımıza bir çok özellik katacağından eminim.
sizi takip ediyor ve başarılı buluyoruz yazılarınız kaliteli tebrikler