Google’da üst sıralara çıkmak ya da Google’da ilk sayfada çıkmak elbette son derece önemli, biz de bu konuda oldukça fazla soru alıyoruz. Bu soruları sizle paylaşarak belki biraz olsun konuyla ilgili doğru bilgi aktarmış ve Google ilk sayfa hakkında düşünmenizi sağlamış oluruz. Eğer sorular arasında sizin ki yoksa, yorum yaparak bize iletebilirsiniz.
Web Sitesi Google’da Çıkmıyor, Neden ?
Web sitenizin Google’da çıkmadığını nasıl anladınız? Eğer, çıkmak istediğiniz kelimeyi yazıp arama yaptıysanız ve kendinizi göremediyseniz, bu çıkmadığınız, listelenmediğiniz anlamına gelmiyor. Sadece istediğiniz yerde, belki de ilk sayfada çıkmıyorsunuz. Google Arama Konsolu’na web siteniz doğru şekilde eklendiyse, hangi sayfanız ve hangi anahtar kelimeler ile kaçıncı sırada listelendiğinizi en hızlı şekilde öğrenebilirsiniz. Bu konuda dijital ajansınıza başvurun. Detaylı bilgilerin yer aldığı yazımızı okumak için tıklayın.
Blog Yazmak Google Sıralamasını Etkiler Mi?
Google içerik seviyor ve içerik sizinle hedef kitleniz arasındaki yegane bağdır. Dolayısıyla web sitenizdeki kaliteli blog içerikleri de sıralamanızda etkili olacaktır. Yalnız rastgele blog içerikleri değil, markanızın pazarlama hedefleriyle uyumlu, hedef kitlenizin sorularını yanıtlayan, bilgi veren, orijinal ve ziyaretçinizin sayfada kalış sürelerini olumlu yönde etkileyip, iyi kullanıcı deneyimleri sunan içerikler tercih edilmelidir. Kısacası arayan bulur, eğer aradığı şey siz de varsa sizi de bulabilir.
Web Sitesi Hızının Google Sıralamasında Etkisi Var Mıdır?
Evet kesinlikle vardır ve çok önemlidir. LCP, CLS ve INP adı altında bir takım önemli web verileri ile ilişkilidir. Google tarafından web siteniz bu verilerle değerlendirilir. Bunlarla ilgili temel analiz ve izlemeler Google Arama Konsolu üzerinden web siteniz için yapılabilir, hatalar ya da iyileştirme önerileri varsa, düzenlemeler sonrası ilgili sayfalar tekrar Google değerlendirmesine gönderilir. Ya da daha farklı SEO ve ölçüm araçlarıyla bu analizleri yapıp web sitesi performansınızı iyileştirme yönünde çalışmalar yapılabilir. Bu konuda bir SEO Ajansı ya da SEO danışmanından destek alabilirsiniz.
Meta Açıklamalar (Meta Descriptions) Arama Sonuçlarını ve Google Sıralamasını Etkiler Mi?
Google, 2009 yılında meta açıklamalarının sıralama faktöründe artık bir yeri olmadığını resmi olarak duyurdu. Bu açıklama META Keywords Tag diye bilinen ve sayfa kodlarına iliştirilen, web sayfasındaki içeriğin anahtar kelimelerine dair bilgi veren bölüm ile ilgiliydi. Şimdi Google doğrudan içeriği ayrıntılı şekilde okuyor. Yani web sayfanıza META Keyword ile anahtar kelime eklemiş olmanızın bir önemi yok. Fakat halen dolaylı yoldan önemi olan META Açıklamaları var; META Title, META Description, META Robots geçerliliğini ve önemini korumaya devam ediyor. Web sayfanızın başlığı ve açıklaması kullanıcı ilgisi açısından trafiğiniz ve arama sonuçlarındaki performansınız ile yakından ilişkili. Bu bölümler, bilinen kullanıcı istatistiklerine göre özenle düzenlenmeli ve takip edilmelidir. Arama motoru botları ile web sayfanız arasındaki ilişkiyi düzenleyen META Robots ise doğru kullanılmadığında Google sonuçlarında hiç yer almamanıza sebep olabilecek bir META açıklamadır.
Web Sitemdeki Görseller ve Videolar Google Sıralamasını Etkiler Mi?
Google web sitelerine yönelik taramaları yaparken sadece metinleri değil, görsel ve video içeriklerini de taramaktadır. Arama Konsolu’na son zamanlarda web sitelerinin video içeriklerine ait dizinlemenin ayrıca izlenebileceği bir bölüm de eklendi. Google’da arama yaptığınızda üstteki sekmelerde Görsel, Video, Kitaplar, Alışveriş vb sekmelerini de kullanıcı tarafında görmekteyiz. Özetle web siteniz ile sunduğunuz metin dışındaki bir çok içeriğin bulunurluğunuz üzerinde etkileri vardır.
Youtube Kanalı Google İlk Sayfa’da Etkili Midir?
Google aramalarında youtube kanallarından bazı içeriklerin arama sonuçlarının arasında sunulduğunu görüyoruz. Dolayısıyla web sitenizin içerikleri ile Google’da istediğiniz yerde listelenmemiş olsanız bile kanalınızın performansı ve içerik kaliteniz dolayısıyla youtube videolarınız ile Google sayfalarında yer alabilirsiniz. İçerik uygunluğunuza göre web sitenizin metin içeriklerine ek olarak video içerikleri de markanız, işiniz için düşünebilirsiniz. Ayrıca Youtube’un önemli bir bilgi edinme ve bulunma kaynağı olarak kullanıldığı günümüzde Google aramanın yanısıra Youtube’da olmak da sizin için önemli olabilir.
Google Arama’da Sadece Web Sitesi Mi Çıkar?
Arama sonuçlarını tetikleyen listelenme etkili elemanı; öncelikle web sitenizin orjinal metin içerikleridir. Ama arama sonuçlarında görseller, youtube üzerindeki video içerikleriniz ve Google Benim İşletmem – Google Haritalar’la da yer alırsınız. Dolayısıyla arama motoruna yönelik çalışmalar yapılırken bunlar da dikkate alınmalıdır. Sizi bulmalarını istediğiniz hedef kitleniz için doğru türde içerik organik arama trafiğinizi bu kanallar üzerinden artırabilir. Bazen metin tabanlı arama sonuçlarında zayıf olsanız bile youtube üzerindeki doğru ve zamanında paylaşımlar size avantajlar sağlayabilir. Yine bulunduğunuz bölgede bazı aramalara yanıt veremesi açısından Google Haritalar’da yer alıyor olmanızda oldukça önemlidir.
Google Sıralamasını Hangi Faktörler Etkiler?
Google sıralamasını özgün ve kaliteli içerik, teknik seo, backlink, kullanıcı deneyimi ve yerel seo etkiler.
İşletmenizin Google İlk Sayfa Süresi Sona Ermiştir?
Öncelikle bu ifadenin bir dijital dolandırıcılık dalgasına ait olduğunu belirtelim, şurada haberi var. Google İşletme, Google Haritalar ya da Google Arama kapsamında böyle bir ilk sayfa süresi yoktur. Listelenme sırasını belirleyen yüzlerce kriter vardır ve bir şekilde SEO, SEM vb yöntemler ile belli aramalarda ilk sayfada yer almışsanız bu durum zaman içerisinde rakiplerinizin aynı yöntem ve çabaları ile değişebilir. Hangi anahtar kelime ve sayfanız ile nerede hangi sürelerde yer aldınız ve ne kadar yükseliş gösterdiniz bunu da size SEO konusunda destek aldığınız kişiler ya da dijital ajansınız söyleyebilir.
Google’dan Arıyoruz, Firma Bilgileriniz Silinecek?
Yine bu da bir dijital dolandırıcılık dalgasıdır. Özellikle Google Benim İşletmem ve Google Haritalar üzerinden bu şekilde bir ifade ile sizinle temasa geçiliyorsa inanmayın. Google Benim İşletmem (Google Haritalar) yönetim ve sahipliği sizdeyse herhangi bir işlem ile bunu güvenmediğiniz kişilere teslim etmeyin. Eğer arayan kişilere inanıp, firma onayınız için size sms, arama ya da posta ile gelen onay kodunu iletirseniz Google Benim işletmem yönetimini korsanlara devredebilirsiniz. İşte o zaman firma bilgileriniz haritadan silinebilir, değiştirilebilir ve zarara uğrarsınız. Google hizmetlerinden olan Google Haritalar ve Google Benim İşletmem konusunda bilginiz yoksa bu konuda güvenilir bir dijital danışmanlık almayı düşünebilirsiniz.
Web Sitemi Yeni Yaptırdım Hemen Google İlk Sayfada Çıkar Mıyım?
Google Arama Konsolu ve web siteniz doğru şekilde yapılandırıldıysa ve dünya üzerinde sizinle ilgili ürün ve hizmeti sadece siz sunuyorsanız, bu konuda o ürün ve hizmete dair bir arayış da varsa hemen ilk sayfada yer almayı bekleyebilirsiniz. Yine de, Google ile ilişkiniz düzenli şekilde takip edilmeli ve performansınız izlenmelidir dünya da tek siz olsanız bile bu arama motoru sizi sevmezse çıkamazsınız. Neyi sevip sevmediğini söyler. Belki de 70 tane rakibiniz arasından en çok sizi sevecek. Konuyu sevgiye bağladık ama Google’da aranıp bulunmak son derece teknik ve sabır isteyen tek seferlik değil sürece tabi bir işlemdir. Sadece web siteniz olması bulunabilmeniz için yeterli olmayabilir ama evet önemli bir adımdır.
Ücret Karşılığı Üst Sıralara Yükselebilir Miyim?
Web siteniz ücret karşılığı Google tarafından üst sıralara çıkarılmaz. Bir yere üst sıra ödemesi yaparak da işlem yapılmaz. Arama motoru optimizasyon (SEO) çalışmaları ile zaman içerisinde yükseliş hedeflenebilir ama oldukça karmaşık bir konudur. Bu çalışmaları yapan kişi ya da ajanslara emeklerinin karşılığında ödeme yaparsınız ama bu o çabanın karşılığıdır, üst sıraların değil. Doğru SEO çalışmaları ile sıralamada yükseliş temin edilebilir.
Google Üst Sıraların Sahibi Kimdir?
Yüzlerce işletmenin, binlerce ürün ve hizmetin olduğu dijital dünyada Google ilk sayfada yer alanları saydınız mı, 15 – 20’yi geçmez. İlk sayfanın gerçek sahibi Google’dır. İlk sayfanın en üstü Google ADS hizmeti üzerinden reklam verenlere ayrılır. Bu alanda 3-4 işletme için yer vardır ve onlarca işletme elbette bütçesi oranında orada reklam ile kendine dönüşümlü şekilde yer bulabilir. Reklamlardan hemen sonra ise organik ve reklamsız listeleme yer alır. Burada yer alışı da Google Arama teknolojisi belirler ve yüzlerce kriteri vardır. Google Arama Merkezi‘nde Google Arama’nın nasıl çalıştığına dair detaylı bilgi bulabilirsiniz. Organik sonuçlar denilen alanda yer almaya dair kriterler takip edilip web siteniz için düzenli optimizasyon çalışmaları SEO adı altında yapılabilir ve böylelikle reklam dışındaki bu yerlerde, arama sonuçlarında listelenebilirsiniz. Belki de ilk sayfada . . .
Benim Hemen Google Üst Sıralarda Olmam Lazım, Nasıl Yapalım?
En hızlı yolu reklam. Yani Google ADS ile Search Engine Marketing (Arama Motoru Pazarlaması) işlemine başlamaktır. Ama parayı bastıran en üstte yer alır diye düşünürsek ve en üstte 3 kişilik yer varsa ve siz Google’a parayı bastıran 4. kişiyseniz sonuç ne olur. Dijital pazarlamayı düşündüğümüzde bu şekilde salt Google odaklı acele bir yaklaşım stratejiden uzaktır ve riskli bir hamledir. Dinleyip, inanacağınız bir ekip ile sabırlı bir çalışma tavsiye ederiz.